Salgsbetingelser
Salgsbetingelser
Her finner du informasjon om hvilke vilkår som gjelder når du handler hos oss. Om du ikke får en automatisk bekreftelse på din bestilling via mail, må du umiddelbart kontakte kundeservice.
PARTENE
Selger: Nader Khalayli
Bedriftsnavn: Orkestra AS (Klaat.no)
Adresse: Industriveien 20A, 2020 Skedsmokorset
Telefon: 409 75 953
Org.nr.: 820 672 712
E-post: post@orkestra.no
Betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
LEVERINGSTID
Leveringstiden er fra 7 arbeidsdager etter produksjonen er ferdig! Produksjonen av varene begynner ikke før bestillingstiden er gjennomført, 7 dager. I kampanjeperioder må det beregnes noe lenger leveringstid. Tar det lenger tid, er vår målsetting å gi beskjed om dette via e-post eller telefon. Vil du ha mer nøyaktig beskjed er det bare å sende en e-post til sveinung@orkestra.no
Du vil få beskjed med e-post når ordren er iverksatt.
FRAKT OG GEBYRER
Systemet beregner din frakt. Eventuelt kan ekstra gebyr forekomme om du velger en annen betalingsmåte enn kortbetaling eller direktebetaling. For øvrig tilkommer ingen andre gebyrer.
Dersom ordren din inneholder varer som passer i postkasse, og vil vi noen ganger sende med A-post. Merk at du da ikke mottar noe sporingsnummer. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.
Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.
BETALING
Betaling skjer ved den valgte betaling i kassa. Betalingsmåten levert av Stripe og Vipps Checkout og tilbyr kortbetaling og faktura.
BETALINGSALTERNATIV
Betaling skjer på følgende måter:
Valuta i NOK,
Priser vises med MVA inkludert i utsjekk.
Kredittkort (VISA/MASTERCARD)
Kortopplysninger lagres ikke, og all kortinformasjon blir behandlet via SSL-kryptering.
Vilkår ved fakturakjøp
Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Vår PSP (payment service provider) håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos vår PSP.
Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp er dette et tilbud om delbetaling. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse.
PAKKER SOM IKKE BLIR HENTET
Pakker som ikke hentes innen 2 uker sendes automatisk tilbake til Orkestra AS, Industriveien 20A, 2020 Skedsmokorset. Det vil si at du må betale returfrakt pluss et behandlingsgebyr på 200kr for pakker som ikke er blitt hentet.
ANGRERETT OG RETURFRAKT
Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varen din. Derfor har du alltid åpent kjøp i 14 dager i vår nettbutikk. Den eneste betingelsen er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand. Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved i returen. Hvis du har fått feil vare eller en defekt vare står vi selvsagt for returkostnaden. Følg instruksjonene som er forklart nedenfor for å sende tilbake dine varer til oss. Det eneste kravet for retur er at varene ikke er brukt og at originalemballasjen ikke er skadet. Så snart vi har gransket returpakken, og det ikke er noe å utsette på den, skjer tilbakebetalingen. Eventuelle skader på varen fører til avdrag på tilbakebetalingen (les avsnittet ovenfor).
Av sikkerhetsmessige årsaker blir tilbakebetalingen kun gjort til samme kort/konto som den opprinnelige betalingen ble gjort fra. Ved eventuell tilbakebetaling av kortkjøp krediteres kortet ditt ved hjelp av et unikt referansenummer som identifiserer transaksjonen. Kortinformasjonen er altså ikke blitt lagret av Orkestra AS.
Returer får ikke sendes mot postoppkrav eller etterkrav – disse vil ikke bli løst ut. I juli kan behandlingstid ved returer være noe lenger.
TILBAKEBETALING
Ved kontant betaling mot postoppkrav tilbakebetaler vi beløpet til kontonummeret ditt. Oppgi kontonummeret ditt på din returlapp eller gi denne informasjonen til vår kundeservice.
REKLAMASJON
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
a) Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
b) Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
c) Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
LOVER OG TVISTER
Kjøp gjennom Orkestra AS blir i første rekke styrt av Angrerettloven og Forbrukerkjøpsloven. Mer informasjon om dine rettigheter og plikter som forbruker finner du hos Forbrukerrådet.
PERSONOPPLYSNINGER
I henhold til Personopplysningsloven må vi be deg samtykke til at vi behandler opplysninger om deg. Alle personopplysninger du gir oss eller som vi får greie på, vil bli behandlet av Orkestra AS i egenskap av personopplysningsansvarlig. Personopplysningene du gir oss kan eventuelt bli brukt for å sikre leveransene til deg, ved kredittprøving, og for å kunne gi deg tilbud og opplysninger om vårt sortiment.
Opplysningene du gir oss er kun tilgjengelige for Orkestra AS og våre nærstående selskap. Du har rett til å ta del av opplysningene som er registrert om deg. Du har alltid rett til å forlange at Orkestra AS skal fjerne eller korrigere opplysningene som finnes om deg. Ved å godkjenne Orkestra AS kjøpevilkår, samtykker du i ovenstående.
MINDREÅRIGE
Om du er mindreårig (yngre enn 18 år) så må du ha dine foresattes godkjenning for at du kan få bestille hos oss.
TRYKKFEIL
Vi reserverer oss for trykkfeil og feilprissettinger på siden og forbeholder oss retten til å avvise ordre.